Неслухняні цифри

«Раз, два, три, чотири, сім, десять, вісімнадцять...» — при­близно так рахують маленькі дітки. Нам, дорослим, нелегко зазвичай зрозуміти їхню ариф­метику. Малеча ж ніяк не вто­ропає, чому після десяти йде одинадцять, а після двадцяти —двадцять один. Крім того, як свідчать дослідження швейцар­ського психолога Жана Піаже, дітки не можуть збагнути, що, наприклад, кількість води у вузькій високій склянці і низь­кій широкій буде однаковою, навіть якщо їм це продемон­струвати, переливши воду. У дитини ще не сформувалося розуміння поняття «кількість».

З ЧОГО ПОЧИНАТИ?

Найперше навчіть рахувати до 5. Оскільки пам'ять діток дуже ви­біркова, вони засвоюють те, що їх зацікавило. Саме це необхідно зробити батькам. Крім того, вчи­ти цифри можна завжди і всюди. Тому, гуляючи у парку, рахуйте пташок, дерева, машини тощо. Одягаючи маля, звертайте його увагу на те, що штанці він одягає одні, а шкарпеток дві.

Помічниками у вивченні рахунку до 3 стануть книжки, де акцент зроблено на кількості головних героїв: три ведмеді, троє поросят. Нехай маля порахує їх на малюнку.

Діткам дуже подобаються циф­ри на магнітах, які можна повіси­ти на холодильник. Постарайте­ся, аби вони постійно були перед очима у малюка, так непомітно і вивчить їх. Головне, аби розумів, а не просто запам'ятав послідов­ність цифр.

Коли ваш маленький вундеркінд навчиться рахувати до 10, мож­на починати вивчення рахунку до 100. Проте не вимагайте від нього забагато. Краще рухатися поетапно, збільшуючи знання на десяток щодня. Перш ніж пере­ходити до наступного, повторіть вивчений учора.

Якщо ж без ускладнень може порахувати до 100, час вивчати зворотний відлік. Покажіть йому це на прикладі, скажімо, спуска­ючись у ліфті.

ЯК НЕ ВАРТО ВЧИТИ?

Додавати та віднімати по оди­ниці. Наприклад, щоб до 2 дода­ти 3, спочатку до 2 треба додати

1, вийде 3. Ще раз додати 1, буде

4. А коли до 4 додати 1 — вийде

5. Цей спосіб формує звичку ра­хувати повільно і не стимулює ро­зумовий розвиток.

Не використовуйте і спосіб «за лінійкою»: щоб до 2 додати 3, слід узяти лінійку, знайти на ній цифру 2, відрахувати вправо 3 рази по сантиметру і прочитати на лінійці результат: 5. Так маля не навчиться ані думати, ані запам'ятовувати.

Уникайте прикладів, де є фра­зи на кшталт «спробуй відгадати, скільки вийде» або «визнач, не ра­хуючи». Математика — точна нау­ка, тут не вигадують, а рахують.

ЯК ПЕРЕВІРИТИ?

Покладіть перед дитиною 2 яб­лука і 5 горошин. Запитайте, чо­го більше?

Попросіть принести стільки іграшок, скільки у неї в руці цукерок (самі не перераховуйте ні те, ні ін­ше). Нехай роздасть кожній іграш­ці по цукерці.

Візьміть, скажімо, кубики. Викладіть їх перед дитиною. Потім розставте так, аби вони займали більшу площу. Запитайте, чи більше кубиків стало?

Кiлькiсть переглядiв: 522

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.