Як навчити дитину прибирати свої іграшки

— Прибери свої іграшки!

— Я тобі скільки разів говорила! Негайно прибери свої іграшки!

— Досить! Я зараз викину всі твої машинки, бо ти не хочеш їх складати!

Такі репліки від батьків можна почути в багатьох дитячих кімнатах. Дорослі вимагають від дитини порядку «хоча б в іграшках». А діти з різних причин цей порядок не підтримують. Досить важко зрозуміти, хто в цьо­му винен — батьки, які хочуть порядку, або діти, які не хочуть або не можуть цей порядок підтримувати. Ми не шукатимемо винних, а спробуємо відпрацювати простий і ефективний алгоритм. Ви легко навчите дитину прибирати іграшки без криків і підганянь

Спершу ознайомтеся з найпоширенішими помилками, яких припускаються батьки.До кожної помилки додається правильний план дій для дорослих.

Помилка перша. Надто багато іграшок

Якщо ви хочете, щоб дитина легко складала свої іграшки, їх не повинно бути забагато. Це пов'язано з тим, що дитина че­рез особливості свого віку не може утримувати в полі зору надто багато об'єктів і не вміє робити щось тривалий час.

Наші правильні дії

Навіть якщо дитині подарували багато іграшок, ретельно їх відберіть. Критерії мають бути такі: корисно — не корисно, відповідає віку — не відповідає, чи зможе дитина сама при­брати цю іграшку.

У полі зору і в доступі малюка має бути 10-15 іграшок —гранична кількість того, що чотири-, шестирічний малюк зможе акуратно скласти.

Помилка друга. Надто пізно

Якщо ви хочете, щоб дитина навчилася складати свої іграшки, не можна починати привчати її до порядку «після року» або «після трьох», а то й пізніше. Як тільки малюк опа­нував предметні дії, його можна вчити прибирати. Спочатку складати одне брязкальце в коробочку, потім два, пізніше — кілька іграшок.

Наші правильні дії

Не марнуйте часу. Привчайте дитину до порядку практично від самого народження. Пограв — прибери за собою. Зняв одяг — повісь акуратно. Що треба враховувати? Звичайно, на­вички маленької дитини. Щось вона просто не зможе зробити своїми невмілими ручками, до чогось у неї не вийде дотягтися.

Не забудьте похвалити дитину за прибирання, і навіть якще не все зроблено акуратно, не критикуйте, а покажіть, як зробити краще.

Помилка третя. Занадто незручно

Дитині незручно складати громіздкі іграшки у завеликі ємності або коробки. Якщо малюкові доводиться тягтися до полиці, насилу відкривати величезну коробку, товкти в неї іграшки, які не вміщуються, то прибирання напевно виклика­тиме лише негативні емоції. Наступного разу малюк просто відмовиться прибирати.

Наші правильні дії

Щоб дитині було зручно прибирати, подбайте про те, щоб у дитячій кімнаті все було зручно влаштовано. Наприклад, полиці для іграшок мають бути розташовані на зручній для дитини висоті, коробки не мають бути занадто великими і важкими. Вибирайте спеціальні коробки для іграшок з лег­ких матеріалів, на коліщатках і зі зручними кришками.

Не забувайте про те, що дитина, передусім, дивиться на вас і робить так, як робите ви.

Помилка четверта. Занадто нудно

Дитина обожнює грати і не любить, коли їй доводиться ви­конувати якісь одноманітні, рутинні дії. Прибирання теж на­лежить до нудних справ. Якщо не перетворити його на захо­пливу пригоду або гру.

Наші правильні дії

Привчаючи дитину підтримувати порядок у дитячій кім­наті, намагайтесь робити це у вигляді цікавої гри. Наприклад, улаштуйте змагання «Хто швидше складе кубики». Або за­пропонуйте дитині спочатку зібрати іграшки червоного ко­льору, потім синього тощо. Дітям дуже подобається, коли дії мають сенс. Наприклад, можна не просто скласти на поли­цю ляльок, а розсадити їх для чаювання. А машинки відвезти в гараж, а не кинути в коробку.

Помилка п'ята. Занадто строго

Від того, що ви кричатимете на дитину, карати­мете її, вона не прибиратиме швидше або частіше. Проте дитина може або розлютитися на вас і робити вам на зло, або боятиметься вас і не любити­ме процес прибирання, робитиме це «з-під палиці», над силу.

Наші правильні дії

Не кричіть на дитину і не докоряйте їй. Навпаки, будьте позитивні. Хваліть малюка, підбадьорюйте його.

— Здорово в тебе сьогодні вийшло!

— Молодець! Сам прибрав іграшки!

— Як акуратно ти все склав!

Помилка шоста. Занадто непослідовно

Як зазвичай відбувається «привчання» до порядку? У якийсь мо­мент мама і тато раптом помічають, що дитина кидає іграшки і спокій­но лягає спати. Батьки вважають, що малюк міг би вже сам за собою прибрати. Тоді вони просять дитину скласти іграшки. Та може склада­ти, а може вередувати, але результат буде досягнутий. Проте наступ­ного дня батьки забувають про свої вимоги або їм просто ніколи че­кати, поки дитина повільно складе іграшки. І вони роблять це самі. Тоді дитина розуміє, що правила завжди мають винятки. І тепер його буде дуже складно змусити прибирати іграшки або скласти речі.

Наші правильні дії

Будьте завжди послідовні у своїх діях і вимогах, які висуваєте до ди­тини. Все дуже просто: прибирати іграшки треба незалежно від того, понеділок сьогодні чи неділя, добрий настрій чи не дуже.

Кiлькiсть переглядiв: 379

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.