Специфіка освітньої діяльності вихователя в логопедичній групі
(консультація для вихователів)
В умовах логопедичної групи вихователю, крім загальноосвітніх заходів, передбачених масовою програмою ДНЗ, доводиться виконувати й низку специфічних корекційних завдань, спрямованих насамперед на усунення первинного мовленнєвого дефекту та вторинних психофізіологічних нашарувань. Коригування мовленнєвого недорозвитку в дітей-логопатів здійснює вихователь на заняттях із різних розділів програми під час формування культурно-гігієнічних навичок. Водночас слід пам'ятати, що корекційно-виховний напрям занять у логопедичній групі є першочерговим, а загальноосвітній — другорядним.
Вихователь:
1. Проводить щоденні спостереження та контроль за якісним аспектом мовлення (правильним використанням відпрацьованих граматичних форм, поставлених звуків тощо) й за мовленнєвою активністю дітей, закріплює отримані результати.
2. У всіх видах дитячої діяльності проводить словникову роботу в межах загальноосвітніх і корекційних завдань.
3. Проводить додаткові заняття з розвитку мовлення, як передбачено в зошиті взаємозв'язку вихователя і вчителя-логопеда.
4. Разом з учителем-логопедом планує корекційно-розвивальну роботу; окреслює лексичний мінімум, який мають засвоїти дошкільнята в імпресивному та експресивному мовленні; визначає навчально-виховні та специфічні корекційні завдання на тиждень; готує документи дітей до проходження психолого-медико-педагогічної комісії (ПМПК).
5. Здійснює опосередкований зв'язок між учителем-логопедом та батьками вихованців.
На всіх заняттях вихователь логопедичної групи приділяє значну увагу мовленнєвій роботі. Це буде відображено у використанні закличок, примовлянок, скоромовок та чистомовок, значної кількості віршованих мініатюр для активізації та збагачення словника, автоматизації та диференціації звуків.
Отже, вихователь здійснює навчально-виховну роботу у групі, керуючись загальноосвітньою програмою, за якою розвиток мовлення дітей відбувається на основі ознайомлення їх із довкіллям. Учитель-логопед, у свою чергу, здійснює корекційно-розвивальну роботу за корекційним планом, складеним на рік, та усуває недоліки тих аспектів мовлення, які були виявлені під час обстеження.
Коментарi