Тема заняття: «Сніговик в гостях у малят»

Вид заняття: комплексне.

Тип заняття: фронтальне.

Характеристика заняття: комплексне заняття з використанням нетрадиційних технік образотворчого мистецтва.

Завдання: закріпити вміння дітей порівнювати предмети за формою, величиною. кольором. Вправляти у виділенні множин. Вчити складати ціле з частин. Формувати вміння розрізняти пори року та називати їх. Навчати відповідати на запитання короткими реченнями, спонукати до розмірковування. Вчити малювати нетрадиційним методом – кулачком. Розвивати дихання дітей, сенсорне сприйняття, наочне мислення, пам’ять, увагу, дрібну моторику пальців рук. Виховувати допитливість, вміння працювати разом, емоційне задоволення.

Матеріал: ноутбук, телевізор, сніговик, санки, мішок з ліхтариком та штучним снігом, сніжинки на ниточці для вправи на дихання, сніжки білого та синього кольору, корзинки, готові штучні форми для 2-х сніговиків для гри «Друзі для Сніговика», набір різнокольорового одягу для гри «Одягнемо Сніговичків», картонні форми – іграшки для малювання, різнокольорове борошно; вологі серветки, тарілочки, клейонки на кожну дитину.

Попередня робота: спостереження за прикметами зими, зимовим пейзажем, за снігом,за виліплюванням фігурки сніговика, ігри зі снігом, дидактичні ігри: «Назви фігуру», «Якого кольору предмет?», «Великий - маленький», «Один - багато», викладання сніговика з кружечків, малювання снігу, сніговика.

Використана література:

1. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька: Мін.осв.і науки України, Київ, ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 304с.

2. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 352с.

3. Педан М.В. Організація освітнього процесу від вересня до травня. Ранній вік / М.В. Педан. – Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 303 с.

4. Маценко Т.М., Мазун Н.О. Інтелектуальний розвиток дітей дошкільного віку. Система занять з ігрової логіки для дітей 3-6 років (за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі!). – Х.: Вид. група «Основа», 2011, - 350 с.

5. Маценко Т.М. Ігротека вихователя ДНЗ. Система розвивальних ігор для дітей 3-4-х років (ІІ молодша група) / Т.М. Маценко, Н.О. Вєткова, А.Г. Мельникова, Т.С. Завірюха. – Х.: Вид. група «основа», 2017. – 141 с.

6. Розвивальні ігри для дошкільнят. Молодша група. / Упоряд. В.Л. Сухар – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. – 160 с.

7. Шульга Л. Пальчиковий живопис / «Джміль», 2011, №2.

Хід заняття

Привітання.

Світить сонце у віконце,

Світить, усміхається.

До нас гості завітали,

Давайте привітаємось.

- Доброго ранку!

Вступна частина

Вихователь: Малята, подивіться у віконечко і скажіть, будь ласка, яка зараз пора року. (Зима.) Правильно, діти. Чи подобається вам зима? (Так)

Вихователь звертає увагу дітей на екран телевізора.

Сніговичок звертається до дітей з екрану телевізора:

«Добрий день, дітки! Я знаю, що ви ходите в дитячий садок і там разом граєте. Вам весело і гарно живеться у садочку. А я, самотній, стою у дворі і мені сумно».

Мотиваційна діяльність дітей.

Вихователь: Діти, давайте запросимо Сніговика до групи і пограємо разом з ним, щоб він став веселим і не сумував.

Діти разом з вихователем запрошують Сніговичка в гості і виглядають його у віконечко.

Сюрпризний момент.

В цей час до групи заходить Сніговик з санчатами.

Вихователь: А ось і Сніговик. Давайте привітаємось із ним! (Діти вітаються).

Звучить запис голосу Сніговика:

«Доброго дня вам, дітки! Я дуже задоволений, що ви покликали мене до себе в гості».

Основна частина

Вихователь: Сніговик прийшов до нас не з пустими руками. Давайте подивимось, що він нам приніс?

Діти заглядають у мішок Сніговика. Вихователь дістає ліхтарик, з якого висипається «сніжок» (дрібно порізаний папір) та сніжинки за кількістю дітей.

Вихователь: Що це, дітки? (сніг). Скільки його: мало чи багато? (багато) Який він? (маленький, дрібний) Підніміть по одній великій сніжинці. Скільки сніжинок у кожного з вас?

Вправа на дихання зі сніжинкою

Сніжинки - пушинки танцюють, кружляють, (діти дмухають на сніжинки, набираючи повітря носиком)

І до ніг на землю падають, лягають.

Вихователь виставляє ємкість зі штучним снігом.

Вихователь: Снігу випало багато.Діти, покажіть, як сипався сніжок? Сніговичок хоче, щоб ви зліпили сніжки і погралися разом з ним.

Діти ліплять зі штучного снігу сніжки. Поки малята витирають руки, вихователь міняє ємкість зі штучним снігом на готові паперові сніжки білого і синього кольору.

Гра в сніжки (музичний супровід)

Вихователь: Пропоную вам погратися в сніжки зі Сніговиком.

Діти граються зі сніжками, а потім збирають їх у кошики, відповідно до кольору.

Друзі для Сніговика (музичний супровід)

Вихователь: Сніговику дуже весело з вами, бо вас багато, а він один. І він хоче мати друзів, щоб з ними гратися. Давайте «виліпимо» йому друзів-сніговичків.

Діти складають 2-х сніговиків з готових штучних форм.

Скільки сніговиків ми виліпили? (двох). Які за розміром друзі – сніговики? (маленькі). А гість - Сніговик? (великий)

Д/г «Одягнемо Сніговичків»(музичний супровід)

Мета: вчити дітей підбирати за кольором одяг, повторити кольори.

Діти підбирають одяг для сніговиків відповідно до кольору ґудзиків.

Фізхвилинка

(діти виконують рухи відповідно до тексту)

Щось малеча зажурилась,

Мабуть, трішечки втомилась.

Що робити, що робити,

Треба трішки відпочити.

Нумо на носочки встаньмо,

У віконечко погляньмо.

В небі хмароньки біленькі,

А ми діточки маленькі.

Руки вгору, руки вниз,

Кругом себе повернись.

Всі присіли, посміхнулись

І до мене повернулись.

Вихователь: Чи подобається тобі, Сніговичку, як дітки з тобою граються? (так)

(Діти сідають за столи).

Малювання «Прикрасимо іграшки для Сніговика»

(нетрадиційним способом - різнокольоровим борошном)

Мета. Вчити набирати різнокольорове борошно на кулачок та робити відбиток на папері, щільно притуляючи, заповнювати всю форму. Розвивати окомір, орієнтир, дрібні м’язи пальців рук. Виховувати емоційне задоволення.

Пальчикова гімнастика

Мої пальчики радіють,

Що робити все уміють.(швидко перебирати пальцями обох рук)

Танцювати і стрибати, (підстрибувати пальцями рук)

Малювати й спочивати. (малювати вказівним пальцем, показати, як спочивають)

Діти отримують картонні форми – іграшки і на них роблять відбиток кулачком з кольорового борошна. Вихователь пояснює, як набирати фарбу кулачком і заповнювати всю форму.

Вихователь: Які іграшки ми прикрасили для Сніговика? (кульки, м’ячі, машини, пірамідки). У тебе якого кольору кулька? (синя). А якого кольору машина? (жовта)

Вихователь: Подивись, Сніговику, діти прикрасили іграшки, вони різнокольорові, ти можеш з ними гратись. Тобі сподобались іграшки? (так)

Підсумок

Вихователь: Але Сніговику вже час збиратись, бо у групі тепло і від тепла він почне танути. За те, що діти пограли зі Сніговиком у сніжки , подарували йому друзів, іграшки, він пригощає малят льодяниками.

До побачення, Сніговику.

Сніговик забирає санки з друзями - сніговичками та іграшками і виїжджає з групи.

Вихователь звертає увагу дітей на екран телевізора.

Звучить запис голосу:

«Я знов повернувся у двір. Але тепер я радісний від того, що у мене є друзі-малюки і я буду пригадувати їх».

Вихователь: Молодці, діти, ви пограли та розвеселили Сніговика. (діти ідуть смакувати льодяниками)

Підготувала: вихователь-методист ЗДО №10 "Незабудка" Данченко С.І.

Кiлькiсть переглядiв: 1298

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.