Тема заняття: "Помогайлики"

Вид заняття: комплексне (ознайомлення із соціумом, з природним довкіллям, розвиток мовлення, аплікація).

Завдання: створювати умови для вправляння дітей в соціальній компетентності; налагодженні доброзичливих взаємин з людьми різного віку; формувати вміння виконувати посильні трудові завдання: робити намисто з різних матеріалів; розуміти поставлену вихователем мету. Закріпити знання дітей про професію кур’єра. Вправляти дітей в утворенні прикметників від іменників. Актуалізувати (оживляти) знання дітей про лікарські рослини, корисні продукти та способи їх застосування. Закріпити вміння дітей створювати аплікацію за технологією І.Стеценко; розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, креативне мислення, творчу фантазію; дрібну моторику пальців рук, кольоросприймання. виховувати співчуття, доброту, бажання дарувати іншим радість. естетичний смак, почуття прекрасного.

Словник: лікарські рослини: подорожник, кропива, липовий цвіт, м’ята, калина, намисто (жолудеве, каштанове, горіхове), інтернет, реклама, поробки, кур’єр.

Матеріал: звукозапис дзвінків; сухі трави (подорожник, кропива, липовий цвіт, м’ята, калина, продукти: яблуко, лимон, часник, цибуля для ігор «Магазин», «Аптека»; каштани, жолуді; проволоки, гайки; кольоровий папір прямокутної форми (готові форми – кружечки різного розміру та кольору,), клей, клейонки, серветки, фломастери чорного кольору.

Попередня робота: спостереження в природі, збирання гербарію, знайомство з лікарськими рослинами та їх застосування; збір каштанів, жолудів, робота з віршами та оповіданнями на моральну тематику, обігрування ситуацій з морального виховання, с/р ігри «Лікарня», «Аптека», «Сім’я», знайомство з професією «кур’єр», роботою «Нової пошти».

Використана література:

1. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька: Мін.осв.і науки України, Київ, ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 304с.

2. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк; наук.ред.: Г.В. Бєлєнька. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2016.- 352с.

3. Левченко Т.Г. Валеологія щодня. Основи здоров’я для дітей 5-6 років. Харків Видавнича група «Основа», 2018 р.

4. Стеценко І. Незвичайні аплікації з кружечків / «Дошкільне виховання», №7, 2015 р.

Хід заняття

Вступна частина

Діти заходять до групи, вітаються з гостями, стають у коло.

Вихователь (звертається до дітей і гостей):

«Доброго ранку!» - кожному зичу я.

«Доброго дня!» - людям бажаю.

«Доброго вечора!» - стрічних вітаю.

І усміхаються у відповідь люди,

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Мотивація дитячої діяльності.

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, що таке добрі справи, вчинки? Чи робили ви добрі справи? Які саме? ( Орієнтовні відповіді дітей)

Вихователь: Коли ви вмієте робити і знаєте добрі справи, давайте відкриємо бюро добрих послуг у нашій групі. Ми зможемо допомагати не тільки нашим рідним, а й незнайомим людям. Але нам треба про наше бюро всім повідомити. Як ми зможемо це зробити? (Дати оголошення в газеті, в інтернеті). Давайте напишемо оголошення і викладемо його в інтернеті. Придумайте його.

Діти висловлюють свою думку.

Вихователь: Напишемо так: «Старша група «Капітошки» дитячого садочка «Незабудка», що знаходиться у місті Шостка, відкриває бюро добрих послуг «Помогайлики». Відправляємо. Готово. Чекаємо на дзвінки.

Основна частина

Вихователь: А ось і перший дзвінок.

(Звучить телефонний запис).

- Доброго ранку! Це бюро «Помогайлики»? Мене звуть Катруся. Мої батьки поїхали у відрядження, я залишилась з бабусею. Бабуся захворіла. У неї болить горло, кашель. Що робити?

Вихователь. Допоможемо, так.Подумайте, які лікарські рослини та корисні продукти ми можемо запропонувати Катрусі та її бабусі. (Орієнтовні відповіді дітей).

Дидактичні ігри «Магазин», «Аптека».

Діти вибирають баночки з сухими травами та корисні продукти і складають їх у кошик.

Вихователь: Чому ти вибрав трави? Чому треба вживати цибулю,часник? Які корисні продукти треба вживати під час простуди? (Відповіді дітей)

Вихователь: Кошик передамо кур’єром Катрусиній бабусі. А як використовувати ці рослини, я покладу у кошик рекомендації. Відправляємо.

Лунає другий дзвінок.

- Добрий день. Це бюро добрих послуг «Помогайлики». Мене звуть Миколка. У моєї мами скоро день народження. Вона дуже любить прибиратися, одягати намисто. А я ще маленький і не вмію його зробити. Допоможіть, будь ласка..

Вихователь: Спробуємо тобі допомогти. Діти, що таке намисто? Яке буває намисто? З чого можна зробити намисто? Давайте підійдемо до столу і роздивимось, який матеріал у нас є. Що ви бачите на тарілках? (Каштани, жолуді, горіхи, гайки тощо). Нехай кожний обере собі матеріал для виготовлення намиста.

Вихователь: Покажіть свої намиста.

Дидактична вправа «Намисто яке?»

Діти називають прикметники: жолудеве, горіхове, каштанове і т.д.

Готові намиста складають у коробку, щоб відправити Миколі.

Фізхвилинка

Ми пішли гуртом до лісу (ідуть)

Назбирали трав корисних

Нахилялись, придивлялись (нахили)

І ось стільки назбирали. (розводять руки в сторони)

До садочка завітали, (підстрибують)

Жолудів, каштанів назбирали (присідають)

Щоб було чим працювати

Цілу зиму нам, малята. (потирають руки)

Вправа повторюється 3 рази.

Лунає третій дзвінок:

- Доброго дня. Це бюро «Помогайлики»? Мене звуть Петрик. Влітку я відпочивав у бабусі в селі. Там у мене був друг – кошеня Тишко. Зараз я живу у місті і дуже сумую за своїм другом, а у мене навіть не залишилось його фотографії. Чи не могли б ви допомогти?

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, як можна допомогти Петрику? (відповіді дітей)

Вихователь:Пропоную виготовити аплікацію за допомогою наших знайомих кружечків. Зробимо кота для хлопчика. Пам'ятайте, котики можуть бути різні: веселі, здивовані, ліниві, сердиті.

(Кожна дитина виготовляє кота за власним бажанням і досвідом. Діти сідають за столи. На столах – основа прямокутної форми різних кольорів, тарілочки з набором кружечків, різних за розміром та кольором).

Пальчикова гімнастика

Неслухняні кошенята бігали, скакали.

(Перебирання пальчиками обома руками на столі)

По дорозі кошенята друзів зустрічали. (піднімають руки, розводять пальчики в сторони.)

Пухнастенького зайчика, зайчика побігайчика (вказівний та середній пальці підійняті, а решта опущені та з’єднані – «зайчик»)

Малесеньку синичку, веселу жваву птичку.

(зліплюють долоні великими пальцями, решта пальців розставлені – «пташка». )

Кошенята з усіма радісно вітались (ритмічні оплески в долоні).

А надвечір до матусі швидко повертались.

Робота дітей. Діти вивішують свої роботи на дошку.

Вихователь: Який у тебе кіт? Який настрій у твого кота? Яке прізвисько ти б йому дав?

Вихователь: Подивіться, як гарно у нас вийшло! Ось яких різних котів ви зробили. Коли клей підсохне, відправимо подарунки Петрику.

Складають роботи з аплікацією у конверт.

Підсумок

Вихователь: Діти, на сьогодні наше бюро свою роботу закінчило. Які справи ви зробили? Кому допомогли? Як? Чи приємно вам було це робити? Чому? Ви молодці, допомогли багатьом людям. Я сподіваюсь, ми продовжимо працювати. Тепер наш кошик з травами, коробку з намистом і конверт з фотографіями котика ми відправимо кур'єром «Нової пошти» до адресатів. Чекаємо на кур'єра.

До побачення.

Підготувала: вихователь ЗДО №10 "Незабудка" Дмитрієва О.І.

Кiлькiсть переглядiв: 2022

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.