План

проведення семінару-практикуму на тему:

«Організація мовленнєво-комунікативної діяльності дошкільнят методом наочного моделювання»

(2 заняття)

МЕТА: підвищити професійну компетентність педагогів в умовах реалізації програми розвитку «Я у Світі»; сприяти поповненню знань про оволодіння дітьми комунікативними конструкціями української мови в процесі використання ситуацій спілкування під час навчально-мовленнєвої діяльності дошкільнят; дати поняття слухачам про те, що спілкування виконує різноманітні функції, а саме: задовольняє соціальні потреби і є обов’язковою умовою становлення мовлення у дітей.

КАТЕГОРІЯ СЛУХАЧІВ СЕМІНАРУ: всі педагоги закладу.

КЕРІВНИК СЕМІНАРУ: вихователь-методист Мостепанюк В.М.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: опрацювання педагогами методичної літератури з проблеми моделювання ситуацій спілкування; розробка мовленнєвих ситуацій, які будуть включені в продуктивну або навчально-мовленнєву діяльність дітей під час навчання їх зв’язного мовлення та культури спілкування та виготовлення наочності до них.

1-ше заняття:

1.1. Умови створення ситуацій спілкування для дітей дошкільного віку з навчальною метою.

1.2. Презентація ситуацій спілкування педагогами ДНЗ:

- «Добери пару», «Знайди свою квітку»

- «Склади цілу фігуру»

- «Знайди пару казковому герою»

- «Коли це буває?»

- «Складаємо та відгадуємо загадки»

- «Дванадцять місяців»

- «Настільна інсценівка»

- «Хто що любить робити»

- «Зоопарк»

- «Впізнай своє дитинча», «Готуємо улюблені страви»

- «Складіть ціле»

- «Впізнай за описом»

- «Народне вбрання»

- «У кого який настрій»

- «Складаємо розповіді»

- «Пропозиція»

2-ге заняття:

2.1. Моделювання заняття для дітей молодшого дошкільного віку (5-й рік життя) з використанням методу наочного моделювання на тему: «Весна панує, життя вирує».

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

1. Базова програма «Я у світі». Світич, – Київ, 2009.

2. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», Світич, – К.:-2009.

3. Гончаренко А.М. Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільників: Навч.-метод. посібник до Базової програми розвитку «Я у Світі» / А.М. Гончаренко. – К.: Світич, 2009. – 160 с.

4. Луценко І. Моделювання ситуацій спілкування // Дошкільне виховання. – 1999. - № 2.

5. Луценко І. Моделювання ситуацій спілкування // Дошкільне виховання. – 1999. - № 5.

6. Пахомова Л. Весна панує – життя вирує // Дошкільне виховання. – 2012. - № 5.

Методичні рекомендації

Ситуація спілкування – це сукупність обставин, в яких відбувається взаємодія людей. Мовленнєві ситуації – це ті, що спонукають до мовленнєвої реакції (висловлювання), мовленнєвої взаємодії. Розрізняють природні ситуації спілкування і спеціально створені (навчальні).

1. Організовуючи мовленнєву діяльність дітей в умовах двомовності, вихователям необхідно створювати спеціальні умови:

- вибір діяльності або обставин, в яких має відбутися ситуація;

- добір наочності – реальні речі, іграшки, картинки, схеми, піктограми, атрибути костюмів тощо;

- визначення правил взаємодії або розподіл ролей;

- визначення комунікативно-мовленнєвого завдання та системи мовленнєвих засобів для забезпечення його розв’язання (ключові слова, висловлювання).

2. Моделювання ситуацій спілкування доцільно використовувати на комбінованих заняттях з мовленнєвої та продуктивно-творчих видів діяльності.

- доцільно почати таке заняття міні-інсценівкою, в якій розігруватимуться різні ситуації спілкування, що трапляються в продуктивній або ігровій діяльності дітей;

- налагодити контакти, спланувати діяльність;

- надати емоційну підтримку дітям в разі невдачі;

- виявляти співпереживання, співчуття і цього вимагати від дітей;

- вчити дітей спілкуватись по діловому, даючи упереджувальні позитивні оцінки, виявляти емоційну підтримку;

- пояснювати дітям умови їх діяльності та правила взаємодії, таким чином пропонуючи їм мовленнєві зразки, комунікативно важливі для налагодження спільної діяльності;

- бути для дітей взірцем ввічливого, доброзичливого спілкування;

- вчити дітей взаємодіяти, обмінюватися творчими ідеями, пропозиціями, доходити спільного рішення, використовуючи для цього засоби української мови;

- формувати, насамперед, культуру спілкування і культуру мови, дбаючи про оволодіння дітьми комунікативними конструкціями рідної мови.

Кiлькiсть переглядiв: 2537

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.