ВИКОРИСТАННЯ АНІМАЦІЙНИХ ТЕХНІК ДЛЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Анімація з прищіпок

Дошкільники найлегше запам'ятовують те, що справило на них сильне враження. Пам'ять дитини — це її інтерес, тому впродовж дошкільного дитинства дуже важливо зробити для дітей цікавим те, що вони повинні запам'ятати: слова, образи, предмети. Жвавість уяви дітей виявляється в тому, як вона перевтілюється, про що свідчать переживання під час сприймання казок, малюнків, вистав. Анімації з прищіпок для дітей дошкільного віку — новий спосіб пізнання. Все, що оживає на очах і рухається, для них цікаве і захопливе та оптимально сприяє пізнавальному розвитку.

Переддошкільний вік (від 3 до 5 років). У цей період інтенсивно розвивається зорова, тактильна й кінестетична чутливість, координуються дії рук і очей. Оскільки довільні процеси не досить розвинені, діти ще не вміють цілеспрямовано запам'ятовувати, тому активно розвивається мимовільне запам'ятовування і згадування, переважає наочно-образна й рухова пам'ять.

Як і діти молодшого шкільного віку, дошкільники найлегше запам'ятовують те, що справило на них сильне враження. «Пам'ять дитини — це її інтерес», — стверджують психологи. Тому впродовж дошкільного дитинства дуже важливо зробити для дітей цікавим те, що вони повинні запам'ятати: слова, образи, предмети. Не досить стійкими в дітей є образи уяви, що виникають у процесі гри або інших видах діяльності, хоч вони бувають надзвичайно яскравими. Жвавість уяви дітей виявляється в тому, як вона перевтілюється, про що свідчать їхні переживання під час сприймання казок, малюнків, вистав.

Саме тому поєднання анімації та прищіпок для дітей дошкільного віку є новим, тобто все те, що оживає на очах і рухається, для них цікаве й захопливе та оптимально сприяє їхньому пізнавальному розвитку.

У кожній оселі є предмет для прикріплення одягу — прищіпки; в ігровій діяльності їх можна використати як намистини для бус, рахівниці або в інший спосіб.

Анімація з прищіпок є новою технікою, яка виникла під час ігор із прищіпками. Вона є досить ефективною для розвитку дітей дошкільного віку.

Особливостями цієї техніки є такі: зручність у використанні; різноманітність модифікацій; висока адаптивність для дітей різного дошкільного віку, а також сприяння розвитку психічних процесів — пам'яті (зорової, слухової, рухової), довільної уваги, творчої уяви, образного мислення, мовлення; фізіологічних процесів (розвиток дрібної моторики та м'язів кисті рук). Як психічний процес у цій техніці задіяна творча уява.

Для використання розглянутої техніки потрібно мати:

• прищіпки (різного кольору, сили натиску, з різного матеріалу);

• геометричні фігури з картону;

• олівці або фломастери.

Знайомство з прищіпковою анімацією проходить в три етапи:

1. Конструювання (конструюють різні предмети з картону та прищіпок, називають ці предмети та їхні складові).

2. Перетворення (уявляють предмети, створюють їх, перетворюють у цікаві новинки).

3. Створення казок (розповідають казки за допомогою прищіпкової анімації).

Етап 1 — конструювання.

Мета: вчити дітей конструювати різні предмети за допомогою геометричних фігур і прищіпок.

Обладнання: картон, ножиці, прищіпки, олівці або фломастери.

Рекомендації:

— виріжте з картону геометричні фігури різної форми та розміру (можлива їхня модифікація — неправильні геометричні форми);
— продемонструйте дітям геометричну фігуру, наприклад покажіть круг і запропонуйте низку запитань.
• Що вам нагадує кружечок? (Орієнтовні відповіді дітей: м'яч, сонечко тощо.)
• Які предмети є в кімнаті? Які з них мають форму круга? (Орієнтовні відповіді дітей: годинник, люстерко тощо.)
• Що ми можемо створити з прищіпок і кружечка? (Орієнтовні відповіді дітей: сонечко, яблуко тощо.)

Конструюємо яблучко: кружечок— це плід яблука, прищіпка — листочок, можна домалювати маленького черв'ячка, який сидить на яблучку.

1. Візьміть кружечок у ліву руку, прищіпку — у праву й приєднайте її посередині фігури.
2. Домалюйте фломастерами або олівцями черв'ячка, який сидить на яблучку.
3. Роздайте дитині геометричну фігуру — кружечок та прищіпку.
4. Прокоментуйте, у якій частині фігури прикріпити прищіпку.

Можна сконструювати й більш складний предмет: хмаринку з дощиком, сонечко тощо.

Етап 2 — перетворення.

Мета: розвивати творчу уяву, образне мислення, креативність.

Обладнання: картон, прищіпки, ножиці, олівці або фломастери.

Рекомендації:

— роздайте дитині відповідну геометричну фігуру й прищіпки;
— згадайте, що ви вже створювали з прищіпок (зробіть це ще раз, для прикладу, створіть сонечко);
— прокоментуйте разом із дітьми, що можна створити з цього предмета (сонечка); при цьому прищіпки можна знімати або знову прищеплювати;
— спробуйте зробити те, що ви уявили (квіточку), продовжуйте далі роботу.

Згідно із запропонованою таблицею із фігури коло створіть сонечко, потім — хмаринку тощо. Під час створення нових предметів ставте дітям нижчезазначені запитання:

• У який предмет ми можемо перетворити сонечко?
• Що це за предмет? Якого він кольору? Як його використовують? Що він робить?

Етап 3 — створення казок.

Мета: розвивати комунікативні здібності дитини, творчу уяву, образне мислення, зорову та слухову пам'ять, тактильну чутливість.

Обладнаний: картон, прищіпки різного кольору, ножиці, олівці або фломастери.

Рекомендації: готуються всі потрібні реквізити (круглу основу, прищіпки, фломастери) і починають розповідати казку «Колобок», використовуючи техніку прищіпкової анімації.

Оскільки зміст казки відомий дітям, показують анімаційні перетворення казкових героїв, використовуючи фотографії, продемонстровані в таблиці.

Починаючи розповідь, беруть в руки колобка, потім, за допомогою прищіпок колобок перетворюють у діда, потім діда — у бабу і так далі. Прищіпки знімають або прищеплюють так, щоб створити відповідний образ, про який йдеться в казці. Перетворення відбуваються швидко, перед очима глядача.

Модифікація казок:

а) батьки можуть бути автором казок, тобто розповідати їх самі, використовуючи техніку прищіпкова анімація, а діти — глядачами;

б) батьки розповідають казку. Дитина є актором (героїв казок було створено самостійно за допомогою картонної основи й прищіпок), і вона активно приймає участь у творенні казки, інші — глядачі;

в) дитина самостійно розповідає казку, використовуючи техніку прищіпкова анімація.

Вважаємо, що в пізнавальній діяльності дітей варто модифікувати казки «Курочка Ряба», «Ріпка», «Рукавичка» тощо.

Сподіваємося, що застосування техніки прищіпкова анімація сприятиме ефективному розвитку пізнавальної сфери дітей дошкільного віку.

Кiлькiсть переглядiв: 974

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.