Самостійно їм

Навчити дитину їсти самостійно — справа часу. Адже всі дорослі вміють це робити і нікого не кличуть на допомогу. Та ось у чому питання: як довго ви готові годувати свою дитину з ложечки? І справа не в тому, що вам, дорослим, це навіть подобається, а в тому, що вміння їсти самостійно — один із фрагментів загальної самостійності сьогоднішнього малюка. І чим раніше ви на­вчите дитину вправлятися з ложкою, а потім і виделкою, пити з чашки, а не з пляшки з соскою, тим упевненішою в собі і більш самодостатньою вона буде, коли виросте. Тому приймаємо аксіому: уміти їсти самостійно — це правильно і корисно.

/Files/images/konsultu_metodist/kushaet.jpg

НАВЧИТИ ДИТИНУ ЇСТИ БЕЗ ДОПОМОГИ ДОРОСЛИХ ЯКОМОГА РАНІШЕ ОЗНАЧАЄ ЗРОБИТИ ВНЕСОК У РОЗВИТОК її САМОСТІЙНОСТІ

Коли починаємо?

Щойно дитина навчилася сидіти і вже може утримувати в руках неве­лику ложечку — вже час! Малюкові дуже цікаво досліджувати нові пред­мети — тарілку, ложку. Спершу дайте йому ці предмети без їжі, нехай спробує їх на смак, обмацає форму. Потім покажіть, як правильно кори­стуватися ложкою. Починати краще з такої їжі, яка не проливається і не розсипається. Наприклад, з не дуже рідкого пюре. Головне — хвалити малюка. Доніс ложечку до рота — молодець! Проковтнув? Розумниця! Навіть якщо малюк забруднив столик або фартушок, а може, й обличчя, не страшно. Тримайте під рукою серветки, щоб вчасно витерти карапуза і заразом прищеплювати йому навички охайності.

Цей перший етап — найважливіший у привчанні їсти самостійно. Від того, як він мине, багато в чому залежить те, як швидко дитина навчиться обходитися без вашої допомоги. Тому запасіться терпінням і дійте.

Почуття дорослості

«Я вже великий», — говорить дити­на про себе, навіть якщо їй ще мало років. Малюкові подобається наслідувати дорос­лих. Він у захваті від того, що йому дозволя­ють скористатися «дорослими» предмета­ми вжитку, і йому дуже приємно, коли про нього говорять, що він великий, дорослий, самостійний. Тому якщо ви хочете, щоб ди­тина сама хотіла проявляти самостійність, хваліть її за дорослі вчинки, заохочуй­те бажання зробити щось самостійно, а не поспішайте все зробити за неї.

ЯКЩО ВИ ХВАЛИТИМЕТЕ ДИТИ­НУ ЗА БУДЬ-ЯКИЙ САМОСТІЙНИЙ ВЧИНОК, НАСТУПНОГО РАЗУ ВОНА ЗАХОЧЕ ЗРОБИТИ ЦЕ ЗНОВУ.

А ЯКЩО ДИТИНА НЕ ХОЧЕ?

Трапляється й так, що дитина весь час відмовляється їсти сама. Вона вередує, вимагає щоб а погодували. Так відбувається тоді, коли в сім'ї є різні позиції з приводу самостійної їжі. Наприклад бабуся вважає, що немає нічого страшного в тому щоб погодувати дитину з ложки. А мама може дотримуватися іншої «самостійної» позиції. Дитина звичайно, відчуває це, і примхами вибирає легший і зручніший для себе шлях. Вихід із цієї ситуації - усім домовитися і узгодити спільні правила гри

ДИТИНА ПРОСИТЬ, ЩОБ ВИ ЇЇ ПОГОДУВАЛИ? ПРОЯВІТЬ НАПОЛЕГЛИВІСТЬ. СПОКІЙНО ЗАПРОПОНУЙТЕ МАЛЮКОВІ ЗРОБИТИ ЦЕ САМОСТІЙНО.

Поганий апетит

Поганий апетит нерідко заважає навчити дитину самостійно їсти. Проблема полягає в тому, що батьки хочуть хоч як-небудь нагодувати дитину, тому стоять з ложкою, як то кажуть, «над душею». У такій ситуації дорослим доводиться непросто. Альтернатива: залишити дитину голодною чи нагодувати — практично не розглядається. Тому краще розпочинати з апетиту. Змініть меню, можливо, дитині просто не підходить їжа, яку ви пропонуєте. Перегляньте режим дня, збільшивши кількість прогулянок і встановивши час при­йому їжі, виключивши солодке і можливість перекусити між основною їдою.

Приємна обстановка

Щоб малюк любив їсти і робив це із задово­ленням, створюйте приємну обстановку під час прийому їжі. Ніколи не можна кричати, дра­туватися, увесь час квапити і обсмикувати ди­тину, робити їй безліч зауважень. Навпаки, дорослий, який подає дитині їжу, має бути на­лаштований доброзичливо, жартувати, підні­мати малюкові настрій. Але не переплутайте це з такою поведінкою дорослого, коли він розва­жає дитину під час обіду. Цього робити катего­рично не можна. Тому що сьогодні малюк по­годжується їсти, тільки прослухуючи казку, а завтра він попросить або навіть зажадає, щоб уся сім'я співала і танцювала перед ним.

ПОЕТАПНЕ НАВЧАННЯ

Отже, ваш малюк вже опанував ложку і його рухи стали досить скоординованими. Саме час за­пропонувати йому пити з чашки. її зручно утриму­вати в руках. Спершу можна скористатися чашкою з двома ручками, а пізніше — замінити на чаш­ку з однією ручкою. Якщо ви бачите, що малюк ча­сто закашлюється, тому що ковтає надто багато рідини, запропонуйте йому пити кисіль, щоб на­вчитися робити це з чашки.

Виделка — предмет, який завжди привертає ува­гу малюка, і не треба боятися, що він може порани­тись. Сьогодні існує безліч варіантів виделок, зубці яких виготовлені із силікону. Ними просто немож­ливо поранитися.

Кiлькiсть переглядiв: 358

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.