Обережно, нові технології!

Популярність комп'ютерних план­шетів зростає з кожним днем. І це не дивно, адже користуватися ними за бажанням без проблем можуть на­вчитися люди різного віку, від до­шкільнят до пенсіонерів. Більше того, в освітянських колах обговорюють можливість використання цих при­строїв замість підручників, а деякі навчальні заклади навіть почали за­проваджувати у себе цю інновацію.

Шкільний рюкзак сучасно­го українського першокласника має вагу 6—7 кг. Не кажучи вже про стар­шокласників, яким доводиться носити ще більший тягар. Звичайно, за таких обставин досягнення науки та техніки можуть неабияк прислужитися для по­легшення навантаження на дитячий організм. До того ж у мережі Інтернет є багато сайтів, з яких можна взяти електронні варіанти підручників. І все б нічого, однак, як і варто було очікувати, учні використовують планшети не лише для навчання, а й ігор та «сидіння» під час уроків у соціальних мережах.

Наші діти так швидко опановують навички роботи з електронними пристроями, що без особливих труднощів примудряються обходити налаштовані нами обмеження їх вико­ристання. При цьому категорично за­бороняти і забирати планшет — теж не вихід. Це тільки посилить інтерес до нього. А якщо врахувати популярність пристрою, то можна сміливо припусти­ти: син або донька обов'язково знайде можливість пограти в школі на чужому. Крім того, планшет й справді може бути корисним для навчання, тому єдиний вихід встановити чіткі правила корис­тування ним.

Для цього спочатку з'ясуйте, навіщо дитині пристрій. Коли планшет потрібен переважно для пошуку необхідної під час виконання домашніх завдань інформації, дозвольте користувати­ся ним протягом кількох годин після школи, а після закінчення виділеного часу як винагороду за чесність та ста­ранність подаруйте трохи додаткового, щоб вона все робила не поспішаючи і встигла трохи пограти. Зрештою, завжди зможете легко перевірити, чи справді школяр навчався, чи витратив час для встановлення нових ігор та додатків. У такому разі без санкцій і обмежень з ва­шого боку, звичайно, вже не обійтися.

До речі, щодо ігор. Якщо заборони­те робити це вдома, дитина гратиме там, де ви не можете бачити, напри­клад, на уроках. Саме тому дозволяйте ігри, але обов'язково контролюйте цей процес та встановіть часові межі. Після закінчення сеансу «спілкування» з пристроєм забирайте його або заохочуйте самостійно вчасно віддавати вам. Так дасте більше свободи і виховуватиме­те почуття відповідальності.

Щоб у школяра не виникла залежність від планшета, не лінуйтеся розповідати про значення, на перший погляд, таких простих справ, як допомога батькам удома, зустрічі з друзями, прогулянки на свіжому повітрі та хобі. Поясніть, як важливо знаходити на це час. Та най­головніше — самі не засиджуйтеся з планшетом або телефоном у руках. Це буде найкращим прикладом, який ди­тина неодмінно почне наслідувати.

Кiлькiсть переглядiв: 279

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.