НЕПРАВИЛЬНО | ПРАВИЛЬНО | Використання художньої літератури |
Залякувати навчанням у школі, поганими оцінками, на кшталт: "Це зараз ти граєшся, а в школі треба працювати, вчитися". | Формувати адекватне уявлення про школу, інтерес до пізнавальної та інтелектуальної діяльності. | Актуальний для дитини, розвивальний матеріал, який задовольняє її допитливість стимулює пізнавальну активність, відтак формує бажання йти до школи, аби дізнатися ще більше. |
Читати нудні нотації, які не викликають у дитини жвавого інтересу, змушувати повторювати абстрактні правила поведінки. | Інсценізувати, "проживати" й обговорювати з дитиною конкретні приклади з життя, разом розмірковувати над висновками. | Різні життєві ситуації у якісних малюнках, казках, оповідках та настільних іграх з наступною подачею правил. |
Примушувати дитину до розумової та навчальної діяльності (читати, обчислювати, писати). | Заохочувати дитину пізнавати нове через ігрову та практичну діяльність, пропонувати розвивальні ігри-вправи. | Ігрові завдання, об'єднані захопливим сюжетом, цікаві досліди. |
Вимагати від дитини розв'язувати задачі та приклади, подані у сухій задидактизованій формі. | Ненав'язливо залучати дитину до пошуку відповідей на цікаві логічні завдання, задачі, приклади у різноманітній відповідній вікові діяльності. | Захопливі логічні та математичні завдання у настільних та рухливих іграх, бесіда за картинами та літературними творами. |
Спонукати виконувати завдання у прописах, що не відповідають віковим особливостям. | Зміцнювати м'язи кисті руки, розвивати дрібну моторику під час малювання, аплікації, ліплення тощо. | Нетрадиційні техніки, цікаві види образотворчості. |
Нав'язувати дитині вивчення літер, змушувати читати слова або речення на швидкість, незважаючи на розуміння нею прочитаного. | Багато читати дитині високоякісної художньої літератури, обговорювати сюжет, образи, художні прийоми, використані автором, збагачувати словник, задовольняти природний інтерес до вивчення літер. | Найкращі зразки художнього слова, оригінальні мовленнєві завдання, бесіди, що готують до свідомого читання, прості тексти для самостійного читання. |
Коментарi