Ігри та вправи у воді

У літню спеку так приємно зануритися у прохолодну водичку, тож наші малята залюбки плескаються у природних водоймах, плескальних басейнах чи навіть у мис­ці. Тому літо - найкращий час для привчання дітей до води і навчання їх плавання Пропонуємо батькам і педагогам добірку простих, захопливих ігор та вправ, які окрімзагального фізичного розвитку дитячого організму, його оздоровлення та загартуван­ня, сприяють розвитку вольової та емоційної сфер, базових особистісних якостей.

Сьогодні плавання не втратило своєї акту­альності і займає важливо місце в сучасному навчально-розвивальному процесі. Адже воно позитивно впливає на основні показники фізич­ного розвитку дитини (ріст, вагу, рухові навички), сприяє зміцненню серцево-судинної, нервової, м'язової систем, розвитку дихального апарату, формуванню правильної постави. Заняття пла­ванням розвивають цілеспрямованість, наполег­ливість, самостійність, сміливість, дисциплінова­ність, уміння працювати у колективі, сприяючи особистісному становленню дошкільника. Окрім того, для малят плавання, зазвичай, — цікава і захоплива діяльність.

ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ

Повітря в груди набери і замри. Дорослий голосно лічить: «Один, два, три».

На рахунок «три» дитина робить глибокий вдих і затримує дихання наскільки зможе, а вихователь вмикає секундомір. Старшим дітям можна запропонувати, затримавши ди­хання, полічити подумки до 7-8.

ВПРАВИ НА ЗВИКАННЯ ДО ВОДИ

Водичко, водичко, умий моє личко

(для виконання потрібен тазик або ванна з водою)

Вихователь пропонує дитині зачерпнути во­дичку в долоні, послухати, як вона м'яко падає у тазик чи ванночку. Потім малюк набирає воду у лійку, спостерігає, як вона ллється, слухає її дзюркотіння. Після цього під віршовий супровід виконує відповідні дії.


Водичко, водичко,

Умий моє личко,

Щоб очки горіли,

Щоб щічки червоніли.

Водичко, водичко!

Умий Олі личко,

Рожеве та біле,

Як яблучко спіле.

Г. Демченко

Хлюп, хлюп, водиченько!

Хлюп, хлюп на личенькою

І на ручки, і на ніжки.

Хлюп, хлюп, хлюп.

Г. Бойко

Роздивимося підводний світ

Дитина заплющує очі та опускає обличчя у тазик чи ванну з водою.Після кількаразового по­вторення цієї вправи дорослий пропонує розплющити очі у воді. Щоб зацікавити малюка, на дно можна покласти іграшки, камінчики черепашки, різнокольорові намистинки. Варто давати дитині завдання: полічити іграшки, намистинки певного кольору: уявити себе рибкою, а потім розповісти про своє життя тощо.

Бульбашки

Малюк опускає обличчя у воду і робить спокій­ний плавний видих, спостерігає за бульбашками, які утворюються. Міркує, на що це схоже.

Крокодил

Ця вправа виконується у ванні і допомагає на­вчити дитину лежати на воді. Дорослий заохочує малюка уявити себе крокодилом — лягти живо­тиком на воду, опертися на руки, ноги витягнути так, щоб вони не торкалася дна. Завдання можна ускладнювати — пропонувати занурити обличчя у воду і, видихаючи, робити бульбашки, піднімати по черзі праву і ліву руку, "пройтися'' руками по дну.

ІГРИ ТА ВПРАВИ У БАСЕЙНІ

Починати виконувати вправи дітям варто на глибині нижче колін, поступово збільшуючи рівень води до стегон, пояса, грудей.

Зробимо дощик

Діти зачерпують воду обома руками, піднімають їх догори, ллючи воду на себе.

Веселі бризки

Діти стають у коло і, зачерпуючи воду долонь­ками, бризкають одне на одного, намагаючись не відвертатися.

Сонечко та дощик

Під спокійний музичний супровід діти йдуть по периметру басейну, поки "світить сонечко". Коли музика змінюється на бадьору, а вихователь голосно промовляє: «Дощик!» діти починають бризкати водою одне на одного.

Магазин

На одному бортику басейну лежать іграшки-"товари". На протилежному — камінці-"монетки". Діти по черзіберуть по одній"монетці", пливуть до "магазину", де купують одну іграшку, залишаючи там "монетку", повертаються "додому". "Купле­ну" іграшку залишають на бортику, знову беруть "монетку", пливуть до "магазину" і т. д. Можна за­пропонувати поділитися на команди і влаштувати змагання: хто швидше купить усі іграшки.

Складаємо слова (для дітей 5-6 року життя)

У воду кидають пластмасові літери, з яких дитина складає слова, запропоновані дорослим, наприклад: коти, риби, раки, краб, море тощо. Слова з літер діти складають на поверхні бортика (якщо він не високий) або на поверхні води.

Ускладнити вправу можна використавши літе­ри, які тонуть: щоб дістати їх з дна басейну, тре­ба вміти пірнати. Цю вправу можна провести як гру, поділивши дітей на команди.

Загартовування водою

Правило 1. Обтирай тулуб змоченими у воді руками, а потім енергійно розітри шкіру рушником до відчуття приємної теплоти. Поступово зменшуй температуру води від 30 °С до температури водопровідної.

Правило 2. Найкращий час для загартовування водою — ранок, після фізичної зарядки.

Через місяць від регулярного обтирання переходь до обливань. При загальному обливанні голову залишай сухою.

Правило 3. Для загартовування водою використовуй душ. Спочатку температура води повинна бути 36 °С, а потім її поступово знижують до 20-15 °С. Тривалість процесу — 1-3 хв.

Правило 4. Чудовий вид загартовування — холодні ванни для ніг. Найкращий час — перед сном. Спочатку вода повинна бути комфортно прохолодною, а потім доцільно поступово знижувати її температуру до 12 °С. Тривалість процедури — 1-2 хв. Ноги витирай, а потім розтирай шкіру стоп до почервоніння й відчуття тепла.

Правило 5. Влітку купайся і плавай у штучних і природних водоймах.

Кiлькiсть переглядiв: 1853

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.