Цікава математика

Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

Настає пора літніх відпусток, і наші малюки більше часу проводитимуть з батьками, а не в дошкільному закладі. Однак переривати освітній процес не варто. Подаємо поради батькам, як у невимушеній, ігровій формі домашнього повсякдення розвивати і навчати своїх малят.

Навчання дошкільника математики - це передусім формування логіко-математичної компетентності - тобто вміння застосовувати знання у повсякденному житті. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має показати та пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий інтерес до цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.

Пропонуємо декілька порад батькам про те, як можна розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.

«Математичні» поради на щодень на прогулянці

Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу чотири, а ті повториш за мною двічі ( тричі..)». Така гра сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.

«У кімнаті»

• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 ).

• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяті та підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, скласти їх в оди за принципом мотрійки.

• Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на забувайте хвалити його старанність.

«На кухні»

• Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти.

• Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Це завдана розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.

• Приготування вареників - цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом.

• Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.

• З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить.

• Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника ».

«В природі»

• Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде оголосити конкурсна віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.

• Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.

• Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.

• 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викластиякусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів використанобільше.

• Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок більше?»

• Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти найтовстіше дерево.

Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення вашого малюкацікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формування не лише відповідних математичних вмінь але й загальної життєвої компетенції дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з інших галузей.

Кiлькiсть переглядiв: 5442

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.